آموزش نصب مخزن ضایعات جوهر پرینترهای کانن سری G

شرکت کانن canon با همان طراحی قدیمی خود اما با ساختاری جدید پرینترهای جوهرافشان سری G خود را به بازار عرضه کرده است می توان گفت چاپگرهای مخزن دار سری G کانن با ساختاری متناسب برای استفاده انواع کاربری های خانگی ، اداری ، دفتری و یا حتی تایپ و تکثیری ها مورد استفاده قرار می گیرند هد و کارتریج این سری از پرینترها سازگار با انواع جوهرهای دای ، پیگمنت و یا خوراکی داشته و همچنین کیفیتی خوب سری G توانسته نظرکاربران را به خود جلب کند در این سری از پرینترها که الگوبرداری از همان طراحی قدیمی است و فقط با کمی تغییر درساختار جدید مخزن و شیلنگ همراه یونیت هد بر روی دستگاه طراحی شده که این امکان را به کاربر می دهد که به راحتی و با جوهرهای لیتری و یا انواع جوهرهای رایج در بازار کار شارژ مخزن را انجام دهد.یکی دیگر از مزایای تانک جوهر یا مخزن جوهر نصب شده بر روی این پرینترها این است که تقریباً همیشه فشار جوهر درون کارتریج و هد است و تقریباً مشکل خشک شدن هد را تا حدودی به حداقل می رساند. پرینترهای سری G CANON هم مثل کلیه پرینترها جوهر افشان بعد از مدتی نیاز به سرویس دارند سرویس هایی مانند تمیز کردن سنسورها ، گریس کاری کردن قطعات لاکی و پلاستیکی که با یکدیگر درگیر هستند و یا پیک آپ و رول آپرها یا همان کاغذ کش ها و همچنین تعویض پدها یا همان نمدهای جوهر ضایعات که در پرینترهای جوهر افشان زمانی که دستگاه به صورت اتوماتیک تشخیص بدهد که هد نیاز به تمیز کردن داشته باشد پرینتر به صورت اتوماتیک هد را تمیز کرده و یا به اصطلاح هد کلین می کند که این امکان در منوی پیشرفته با عنوان هد کلین و یا پاور کلینینگ گنجانده شده است و به کاربر این امکان را خواهد داد که به صورت اتوماتیک هد پرینتر خود را تمیز کند اما وقتی کاربر دستور تمیز کردن هد را اجرا می کند قسمتی از جوهری که در کارتریج است از نازل ها خارج و به سمت گپ دستگاه و پمپ تخلیه ضایعات جوهر و در نهایت بر روی نمدهای تعبیه شده در کف دستگاه و بعضا تعبیه شده در محفظه ضایعات جوهر ریزش می کند به مرور زمان این اتفاق باعث خواهد شد که تمامی نمدها آغشته به جوهر شود و چنانچه کاربر دست به کار تعغویض نمدها و یا نصب مخزن ضایعات جوهر برروی پرینترخود نشود امکان ریزش جوهرهای ضایعات بر روی قطعات دیگر هم می باشد  و حتی باعث بد عمل کردن قطعات و در نهایت خرابی دستگاه خواهد شد.برای همین منظور شرکت کانن در پرینترهای خود برروی برد فرمتر خود پروگرامی را گذاشته که تعداد تقریبی پرینت از سمت کاربر و یا تعداد هد کلینیگ و پاور کلینیگ کاربر را شمارش کرده و به محض پُر شدن و یا به انتها رسیدن این کنتور پرینتر با اخطاری به کاربر اعلام می کند که در حال حاضر پرینتر شما احتیاج به سرویس دارد.این اخطار در اکثر پرینترهای Canon و همچنین پرینترهای کانن G serice با علامت چشمکزن 7 بار علامت احتیاط می باشد.و به کاربر اعلام می کند که ابتدا پرینتر خود را سرویس اگر احتیاج به گریس کاری ، تعویض نمد و یا نصب مخزن جوهر ضایعات و ... دارد انجام داده و سپس پرینتر خود را ریست کرده تا دوباره بتوانید از پرینتر خود استفاده کنید.

چرا بر روی پرینتر کانن سری G مخزن ضایعات جوهر نصب می کنیم؟

برای اینکه اگر هر سری بخواهیم نمدهای پرینتر را تعویض کنیم باید کلیه قطعات پرینتر را دی اسمبل یا باز کنیم تا بتوانیم دستری به نمدهای کار گذاشته شده در انتهای پرینتر داشته باشیم برای صرفه جویی در وقت و همچنین برای افرادی که کار آنها با پرینتر زیاد است به کاربران پیشنهاد می گردد از مخزن ضایعات جوهر استفاده کنند.

شما به راحتی می توانید بر روی پرینتر خود مخزن ضایعات جوهر نصب کنید.

ما در اینجا به صورت مرحله به مرحله با تصویر به شما آموزش می دهیم که به راحتی بر روی پرینترخود مخزن ضایعات جوهر نصب نماید تا پرینترشما برای همیشه سالم باقی بماند.

برای نمونه پرینتر Canon G1000 را برای شما به آموزش گذاشته ایم.

نمای پرینتر از روبرو

نمای کلی از پرینتر کانن g1000

نمای پرینتر از پشت

جهت بازکردن پرینتر باید دربهای پشت پرینتر را باز کنین جهت این کار احتیاج به پیچ گوشتی یا همان چهارسو داریم.

نمای پشتی پرینتر Canon G1000

درب پشت پرینترهای کانن سری G با دو عدد پیچ چهارسو بسته شده اند پیچ های سمت چپ و راست را باز می کنیم.

باز کردن درب پشتی پرینتر کانن G1000

باز کردن درب پشت canon g1400

بعد از باز کردن پیچ های درب ، درب را به آرامی به سمت بالا کشیدن تا از بدنه جدا شود.

جدا کردن درب پشتی پرینتر از بدنه g1400

برداشتن درب از بدنه پرینتر canon g2000

نمای کلی پرینتر بعد از برداشتن درب پشت

نمای کلی پرینتر بدون درب پشتی کانن g2000

بعد از برداشتن درب پشت در کف پرینتر نمدهایی را مشاهده می کنیم در اکثر پرینترهای سری G زیر یکی از نمدها لوله ضایعاتی که از سمت موتور مکنده ضایعات است هدایت شده لوله ضایعات را با وسیله دم باریک از زیر نمدها خارج می کنیم.

خارج کردن لوله ضایعات پرینتر کنن سری جی

خارج کردن لوله ضایعات توسط دم باریک

برای اضافه کردن طول لوله ضایعات احتیاج به شیلنگی مثل شیلنگ ضایعات داریم ما در اینجا به شما شیلنگ یا لوله سرم را پیشنهاد می کنیم.پس برای این کار احتیاج به یک پک سرم داریم.

پک سرم جهت استفاده در ضایعات جوهر کانن

باز کردن پک سرم برای ضایعات جوهر کانن

باز کردن سر سرم از درپوش جهت نصب ضایعات جوهر

در آوردن سر سرم از لوله سرم

سر لوله سرم را از قسمت نگهدارنده جدا می کنیم که به راحتی بتوانیم به لوله ضایعات اصلی پرینتر متصل کنیم.

نشان دادن سر لوله سرم جهت نصب ضایحات جوهر

نشان دادن سر لوله سرم

نصب سر لوله سرم به لوله اصلی خروج ضایعات جوهر پرینتر

نصب سر لوله سرم به شیلنگ اصلی ضایعات جوهر

نصب شیلنگ ضایعات جوهر پرینتر

لوله ضایعات جوهر پرینتر کانن g1000

لوله ضایعات پرینتر کانن

برای خارج کردن لوله ضایعات جوهر از پرینتر مجبور به سوراخ کردن بدنه پرینتر می باشیم حال یا با دریل و یا با هویه من در اینجا با هویه بدنه لاکی پرینتر را سوراخ می کنم تا بتوانم شیلگی که به لوله اصلی ضایعات پرینتر متصل کرده ام را با توسط آن از پرینتر خارج کنم.

استفاده از هویه جهت سوراخ کردن لاک بدنه پرینتر کانن

سوراخ کردن بدنه پرینتر با استفاده از هویه

سوراخ کردن بدنه با استفاده از هویه

برای اطمینان بیشتر می توانیم شیلنگ ضایعات و همچنین لوله سرم را به همدیگر بچسبانیم ، من در اینجا از چسب برق نواری سفید استفاده کردم.

چسباندن شیلگ سرم و ضایعات

حال باید شیلنگ ضایعات را از سوراخی که بر روی بدنه ایجاد کرده ایم به سمت بیرون هدایت کنیم.

خارج کردن شیلنگ ضایعات از سوراخ بدنه

در حال حاضر کار به اتمام رسیده و می توانیم درب پشتی پرینتر را جایگذاری کرده و پیچ های آن را ببندیم.

بستن درب پشت

بستن درب پشتی با پیچ گوشتی

بستن درب پشتی با چهارسو

برای اینکه بتوانیم مخزن ضایعات جوهر داشته باشیم می توانید از بطریهای پت مثل 100 سی سی ها و یا بطریهای شیشه نوشابه استفاده کنیم.

سوراخ کردن درب بطری

سوراخ کردن درب بالایی بطری

سوارخکاری درب بطری

ایجاد سوراخ هوا برای بطری

نکته این است که حتماً بطری باید سوراخ هوا داشته باشد که هوای پمپاژ شده از بطری خارج شود

سوارخ هوا برای بطری

سر شیلنگ ضایعات را به بطری متصل می کنیم

سر لوله ضایعات جوهر را به درون بطری گذاشته و هر مدتی یکبار بطری را که پر از جوهر ضایعات شده است تخلیه می کنیم.

بدین وسیله پرینتر شما دارای مخزن ضایعات جوهر شده و تمامی جوهرهای ضایعاتی از پرینتر خارج می شوند و می توان گفت که دیگر شما نیازی به تعویض پد یاهمان نمدهای کف دستگاه نخواهید داشت.

 

 

نظرات کاربران و خریداران 10 نظر

مهدی یکشنبه , 1400/01/01 23:39

باسلام. لطفا اموزش طریقه باز کردن پرینتر و نصب مخزن ضایعات پرینتر کنون مدل 6840 در سایت قرار بدید. با تشکر

مدیر سایت شنبه , 1400/01/07 20:40

با سلام و احترام ، ایشالا در یک فرصت حتماً انجام میدیم

سپهر پنجشنبه , 1399/08/22 14:11

سلام وقتتون بخیر بنده پرینتر مدل g3410 دارم مارک canon جدیدا یه ارور میده p07 چراغ تعمیر 7 بار روشن و خاموش میشه در ضمن دستگاه موقعی که پاورو می زنم سریع این پیغامو میده. ممنون از شما

مدیر سایت چهارشنبه , 1399/11/29 01:07

با سلام ، این اخطار مربوط به ریست دستگاه میشود ، چنانچه پرینتر شما قفل نباشد و همچنین دیگر قطعات سالم باشند ، به راحتی و با خرید نرم افزار اصلی از ما ، و همچنین با آموزش های ما میتوانید پرینتر خود را ریست کنید و این مشکل را برطرف نماید

علی شنبه , 1398/12/24 12:50

با سلام خیلی عالی بود.لطفا تمیزکردن هدبه صورت دستی روهم توضیح دهید.ضمنا برای رفع ارور1407هم توضیح بفرمائید پرینترجوهرداره ولی این ارور میاد. سپاس فراوان از شما

مدیر سایت دوشنبه , 1399/01/04 16:35

با سلام خدمت شما ، خوشحالیم که توانستیم مطلبی مورد پسند شما ارائه کنیم ، داریم فایل های آموزشی آنها را تهیه می کنیم، به زودی روی سایت بارگزاری خواهیم کرد

خطیبی جمعه , 1398/09/08 19:37

با سلام با تشکر از آموزش خوبتون افزودن مخزن به پرینتر مدل G2000 هم به همین صورت است یا فرق میکند؟

مدیر سایت جمعه , 1398/09/08 21:15

خواهش ، ممنونم از ثبت نظرتون ، بله با تمامی پرینترهای کانن سری های جدید G مثل کانن G2000یکی هست.

parsa پنجشنبه , 1398/08/09 10:18

با سلام و احترام تشکر میکنم از آموزشتون، تصویری ،ساده و روان توضیح دادید یعنی مثل بعضیای دیگه برای کلمات کلیدی الکی موضوع رو کش ندادید لطفا در صورتی که آموزش هایی در رابطه با پرینترهای جوهر افشان داشتید لینکشو برای بنده ارسال کنید خداقوت سپاس

مدیر سایت پنجشنبه , 1398/08/09 11:29

با سلام ، خوشحال شدم که کارتون راه افتاد و ممنون از لطف شما ، رو چشمم آموزش های جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

لطفا منتظر بمانید

محصول به لیست خرید شما اضافه شد

محصول از لیست حذف شد